می 18, 2024

موسسه مشاوره شغلی، کسب و کار و تحصیلی رسپینا

آموزش کسب و کار MBA ،بورس ، ارزهای دیجیتال، مهاجرت تحصیلی، گردشگری و توریزم ، هتلداری

موسسه مشاوره و کسب و کار و کارآفرینی رسپینا

مشاور خوب شغلی و کسب و کار موفقیت گنبد؟ آقای حسن آدینه بهترین مشاور آموزش و موفقیت در مرکز مشاوره رسپینا در گنبد استان گلستان است.

مشاوره شغلی چیست؟

مشاور خوب شغلی و کسب و کار موفقیت گنبد؟ آقای حسن آدینه بهترین مشاور آموزش و موفقیت در مرکز مشاوره رسپینا در گنبد استان گلستان است.

جماعت زیادی از ما کمترین وقتی برای شناخت علاقه و استعدادمان و یافتن شغلِ مناسب خودمان صرف نمی‌کنیم. از این جماعت که بگذریم، کسانی که می‌خواهند در این راه قدمی بردارند را هم با کمی اغماض می‌توان در دو دسته جای داد:

  • دسته اول باور دارند برای هر کس تنها یک شغلِ ایده‌آل وجود دارد که باید کشف شود. همینکه کشف کنیم این شغل ایده‌آل چیست، کار تمام است. انگار بین ما و شغلِ ایده‌آل‌مان تنها «حجاب عدم شناخت ما از آن شغل» وجود دارد و این حجاب هم با کشف آن شغل برداشته می‌شود. این گروه احتمالا از مشاور شغلی توقع دارند که به آنها در این کشف مهم کمک کند. لابد آن هم با تست‌های استعدادیابی و علاقه‌سنجی و شخصیت‌شناسی.
  • باور دیگری در مورد فرایند رسیدن به شغل وجود دارد و این باور برپایه تلاش فعالانه ما برای ‌‌‌ساختن شغل مناسب گذاشته شده است. و البته من جزء معتقدان به همین باور هستم.

شرح اشکالاتِ روش‌هایی که تنها به تست‌های شغل‌یابی متکی هستند نیاز به مطلبی مجزا دارد، اما این دو نکته را مختصر عرض کنم و بحث مفصل در این مورد را به بعد موکول میکنم:

  • تست‌های شخصیت‌شناسی اکثرا علمی نیستند. اولین ویژگی یک پدیده علمی قابل تکرار بودن آن است، حال اینکه نتیجه این تست‌ها برای یک فرد ثابت در دو زمان مختلف، لزوما یکسان نخواهد بود. و حالا چطور بر مبنای این تستِ غیرقابل تکرار نسخه‌ای ‌مطمئن و دقیق برای شغل صادر کنیم؟
  • از صحت و دقت این تست‌ها که بگذریم، به سوال مهمتری میرسیم: حالا چطور من به آن شغل برسم؟ بر فرض که نتیجه فلان تست می‌گوید من باید بروم آشپز بشوم، خب چگونه این کار را بکنم؟ از کدام مسیر بروم؟ واقعیت‌ها و محدودیت‌های زندگی‌ام را چه کنم؟

خلاصه که معتقدان به باور دوم (منتقدان به نگاهِ مطلق به تست‌های شغلی) از مشاور شغلی توقع دارند تا در طی زمان و با شنیدن حرف‌های مراجع، او را قدم به قدم در مسیر ساختن شغل مناسب‌ همراهی کند و البته که از تعلق خودم به این باور حرف زده‌ام.

موسسه مشاوره کسب و کار و شغل رسپینا در زمینه خدمات مشاوره ای شغلی و سرمایه گزاری در استان گلستان شهرستان گنبد کاووس فعال می باشد.بهترین مشاور شغلی استان گلستان گنبد؟ حسن ادینه مشاور موفقیت و کارآفرینی و شغلی تحصیلی