می 21, 2024

موسسه مشاوره شغلی، کسب و کار و تحصیلی رسپینا

آموزش کسب و کار MBA ،بورس ، ارزهای دیجیتال، مهاجرت تحصیلی، گردشگری و توریزم ، هتلداری

مرکز مشاوره رسپینا در حوزه های تحصیلی، خانواده، ازدواج، طلاق، فرزندپروری، پرورش کودکان، شغلی، انتخاب رشته، کارآفرینی در استان گلستان ، گنبد کاووس ، مینودشت، گالیکش، کلاله، آزادشهر، رامیان ،علی آباد ، دلند، خان ببین خدمات مشاوره ارائه می دهد. مشاوره تخصص ماست.

۱)احتمال افزایش نسبت عرضه به تقاضا در شغل حسابداری:

تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ به یک حسابدار برای بررسی امور مالی نیاز دارند. یکی از مشکلات فارغ‌التحصیلان این رشته، نداشتن سابقه کاری است؛ زیرا اغلب شرکت‌ها به دنبال یک حسابدار با ۲ سال سابقه هستند

هنگامی که بحث سابقه کار به وسط می‌آید، بسیاری از افراد انگیز خود را برای کار در این رشته از دست می‌دهند.

۲)خستگی زیاد :

حسابداری یک شغل بی‌جنب‌وجوش و بدون هیجان است. این سبک زندگی برای برخی از افراد خسته‌کننده و کسالت‌بار است. اما برخی دیگر به این ویژگی شغل حسابداری به عنوان مزیت نگاه می‌کنند.

تمام وظایف حسابداری از قبل معین شده است و تنها اعداد و فرمول‌ها هستند که تغییر می‌کنند.

۳)کمردرد:

یکی از مشکلات شایع در شغل حسابداری، کمردرد، آرتروز، آسیب به ستون فقرات و… است که در اثر زیاد شستن بر روی صندلی ایجاد می‌شود.

۴)نیاز به گواهینامه معتبر:

بعد از اتمام درس به یک گواهینامه معتبر جهت کار کردن در شرکت‌های مختلف نیاز دارید. گواهی‌های حسابداری به دو دسته داخلی و بین‌المللی تقسیم می‌شود.

برای دریافت گواهینامه معتبر نیاز به یک سری فاکتورهای اولیه دارید؛ از جمله این فاکتورها، گذراندن دوره کارآموزی، مدرک دانشگاهی یا قبولی در آزمون‌های موسسات است. دریافت گواهینامه بین‌المللی مانند گواهی حسابدار رسمی، گواهی حسابرس داخلی، گواهی حسابداری مدیریت، گواهی برنامه‌ریزی مالی و… نیاز به مبلغ هنگفت برای گذراندن دوره‌ها دارد.

۵)استرس و اضطراب زیاد:

شاید حسابداری جز مشاغل آسان به نظر بیاید. اما به جرات می‌توان گفت که این شغل، سختی‌های زیادی دارد. استرس ناشی از میزان حجم کاری زیاد یکی از معایب شغل حسابداری است.

میزان استرس شغل حسابداری در هنگام کار با اعداد و ارقام از ۸۰درصد مشاغل دیگر، بیشتر است. به خصوص، روزهایی که حسابدار مجبور به محاسبه مالیات و حسابرسی است، این استرس افزایش پیدا می‌کند.

  ۶)احتمال عدم ارتقاء شغلی:

اغلب افراد تصور می‌کنند که بعد از چندسال خدمت صادقانه در یک شرکت، ارتقاء شغلی اتفاق می‌افتد. در صورتی که برای ارتقاء پیدا کردن نیاز است که فردی که سمت بالاتری نسبت به شما دارد، اخراج شود یا ارتقاء شغلی پیدا کند. در غیر این صورت، همچنان در مقام خود باقی خواهید ماند.

۷)نیاز به یادگیری:

با توجه به گستردگی معاملات مالی و پیشرفت تکنولوژی، حسابداران موظف هستند که مدام علم خود را به روز کنند. به همین دلیل لازم است در زمان آزاد به مطالعه و یادگیری بپردازند. افزایش دانش و مهارت می‌تواند در افزایش حقوق نیروهای کار موثر باشد. به طور کلی می‌توان گفت که یکی دیگر از معایب شغل حسابداری، نداشتن وقت آزاد است.

مرکز مشاوره رسپینا در حوزه های تحصیلی، خانواده، ازدواج، طلاق، فرزندپروری، پرورش کودکان، شغلی، انتخاب رشته، کارآفرینی در استان گلستان ، گنبد کاووس ، مینودشت، گالیکش، کلاله، آزادشهر، رامیان ،علی آباد ، دلند، خان ببین  خدمات مشاوره ارائه می دهد. مشاوره تخصص ماست.