می 17, 2024

موسسه مشاوره شغلی، کسب و کار و تحصیلی رسپینا

آموزش کسب و کار MBA ،بورس ، ارزهای دیجیتال، مهاجرت تحصیلی، گردشگری و توریزم ، هتلداری

مرکز مشاوره رسپینا در حوزه های تحصیلی، خانواده، ازدواج، طلاق، فرزندپروری، پرورش کودکان، شغی، انتخاب رشته، کارآفرینی در استان گلستان ، گنبد کاووس ، مینودشت، گالیکش، کلاله، آزادشهر، رامیان ،علی آباد ، دلند، خان ببین خدمات مشاوره ارائه می دهد. مشاوره تخصص ماست.

رشته های شاخه نظری شامل رشته ریاضی فیزیک، رشته علوم تجربی، رشته ادبیات علوم انسانی ورشته علوم و معارف اسلامی می باشد. در نظر داشته باشید که که ورود به هر یک از رشته های نامبرده شده، مستلزم واجد شرایط انتخاب رشته نهم نظری بودن دانش آموز است.

انتخاب هر یک از رشته های نظری دارای شرایط خاصی می باشد که از این شرایط می توان به  حداقل معدل، امتیاز آزمون های مشاوره ای و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود که اطلاع از شرایط انتخاب رشته انواع رشته های شاخه نظری بسیار ضروری می باشد. همچنین داوطلبان می بایست از جزئیاتی مانند دروس مهم هر رشته نیز مطلع باشند تا خود را برای آن ها آماده سازند.

شرایط پذیرش و مشاغل رشته ریاضی فیزیک نظری

ورود به هریک از رشته های ذکر شده در پایه دهم متوسطه دوم، برای دانش آموزان نهمی که قصد انتخاب رشته های نظری را دارند، در صورت داشتن شرایط لازم امکان پذیر است. این شرایط مربوط به وضعیت تحصیلی و نمرات دانش آموز است، البته علاوه بر آن علاقه نیز شرط مهمی است.

دانش آموزانی که علاقه مند به انجام محاسبات ریاضی و حل مسئله هستند، می توانند رشته ریاضی شاخه نظری را برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه دوم در فرم هدایت تحصیلی خود انتخاب نمایند. آموزش های ارائه شده در این رشته بیشتر درباره مباحث ریاضی، فیزیک و محاسبات است و دانش آموزان در این رشته تحصیلی با مباحث مختلف ریاضی و روش های حل مسائل آن ها آشنا می شوند. 

مجموع نمرات دروس ریاضی و علوم تجربی در سه پایه متوسطه اول نباید کمتر از ضریب 42 باشد.

 محاسبه نمره دروس ریاضی و علوم تجربی در سه سال اول متوسطه با ضریب 3 انجام می پذیرد.

 حداقل معدل مورد نیاز برای تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک نمره بالای 14 می باشد.

پس از اطلاع از شرایط انتخاب رشته انواع رشته های شاخه نظری و رشته ریاضی فیزیک، یکی از دیگر شرایط لازم برای ورود به هر رشته علاقه مندی است؛ بنابراین بهتر است دانش آموزان، با مشاغل احتمالی خود در آینده آشنا شوند.

شرایط پذیرش و مشاغل رشته علوم تجربی نظری دروس ارائه شده در رشته علوم تجربی دبیرستان، در برخی موارد با دروس رشته ریاضی مشترک است که دلیل آن نیاز به محاسبات در برخی رشته های مرتبط با علوم زیستی و آزمایش ها است. دانش آموزان در رشته علوم تجربی شاخه نظری، با مباحث حوزه زیست شناسی، زمین شناسی و علوم شیمیایی و ماده ها آشنا می شوند و در مورد کاربرد های این مباحث آموزش می بینند. همانند رشته ریاضی، برای انتخاب رشته علوم تجربی در زمان انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموزان، شرایطی وجود دارد، که در ادامه شرایط پذیرش و مشاغل رشته

علوم تجربی نظری ارائه شده است و دانش آموزان می توانند با تحقیق و با توجه به فرم هدایت تحصیلی خود اقدام به انتخاب آن ها نمایند.

حداقل ضریب مجموع نمرات دروس ریاضی و علوم تجربی در سه پایه متوسطه اول (هفتم، هشتم، نهم) باید 42 باشد.

 نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال اول متوسطه با ضریب 3 محاسبه می شود.

حداقل معدل لازم برای تحصیل در رشته علوم تجربی نمره بالای 14 می باشد.

شرایط پذیرش و مشاغل رشته ادبیات و علوم انسانی نظری

رشته ادبیات و علوم انسانی شاخه نظری دبیرستان برای دانش آموزانی که علاقه چندانی به مباحث ریاضی و محاسبات ندارند و بیشتر علاقه مند به موضوعات ادبی و فلسفی هستند، مناسب است زیرا در این رشته مباحث ریاضی کم تر شده و مطالب حفظی بیشتر است. در رشته علوم انسانی شاخه نظری، دانش آموزان با بسیاری از مطالب روانشناسی، جامعه شناسی، منطق، ادبیات و سایر مباحث مشابه آشنا می شوند. داشتن حافظه قوی و قدرت تحلیل بالا، باعث می شود که دانش آموزان موفقیت بیشتری در این رشته تحصیلی کسب نمایند. لازمه پذیرش رشته علوم انسانی نظری در انتخاب رشته پایه نهم داشتن شرایط تحصیلی کافی برای دانش آموزان علاقه مند ورود به این رشته است که در این بخش به بررسی آن ها پرداخته شده است. لازم

به ذکر است که دانش آموزان پایه نهمی با توجه به فرم هدایت تحصیلی خود می توانند در رشته های ذکر شده ثبت نام نمایند

حداقل ضریب مجموع نمرات دروس مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی، عربی در سه پایه متوسطه اول (هفتم، هشتم، نهم) باید 42 باشد.

 محاسبه نمرات دروس زیر با ضرایب ذکر شده انجام می پذیرد:

نمره زبان و ادبیات فارسی در سه سال اول متوسطه با ضریب 4

نمره درس مطالعات اجتماعی در سه سال اول متوسطه با ضریب 3

نمره درس عربی در سه سال اول متوسطه با ضریب 2

داشتن حداقل معدل 14 برای تحصیل در رشته علوم انسانی الزامی است.

شرایط پذیرش و مشاغل رشته علوم و معارف اسلامی نظری

درس هایی که در رشته علوم و معارف اسلامی به دانش آموزان آموزش داده می شود، مربوط به موضوعات دینی و مذهبی است. دانش آموزان در رشته علوم و معارف اسلامی شاخه نظری، علاوه بر آشنایی با آموزه های دینی مختلف و تاثیر آن ها در زندگی و جوامع انسانی، با مباحث فقهی و فلسفی نیز آشنا شده و به تحلیل و بررسی آن ها می پردازند. 

 کسب حداقل نمره میانگین سه سال هفتم، هشتم و نهم در دوره اول متوسطه برای دروس معارف اسلامی 14، زبان عربی 13 و ادبیات فارسی 12 برای دانش آموزان الزامی می باشد.

 دانش آموزان باید حافظه قوی در حفظ مطالب داشته باشند و دارای قوه تجزیه و تحلیل خوبی نیز باشند.

مرکز مشاوره رسپینا در حوزه های تحصیلی، خانواده، ازدواج، طلاق، فرزندپروری، پرورش کودکان، شغی، انتخاب رشته، کارآفرینی در استان گلستان ، گنبد کاووس ، مینودشت، گالیکش، کلاله، آزادشهر، رامیان ،علی آباد ، دلند، خان ببین  خدمات مشاوره ارائه می دهد. مشاوره تخصص ماست.