می 21, 2024

موسسه مشاوره شغلی، کسب و کار و تحصیلی رسپینا

آموزش کسب و کار MBA ،بورس ، ارزهای دیجیتال، مهاجرت تحصیلی، گردشگری و توریزم ، هتلداری

مرکز مشاوره رسپینا در حوزه های تحصیلی، خانواده، ازدواج، طلاق، فرزندپروری، پرورش کودکان، شغی، انتخاب رشته، کارآفرینی در استان گلستان ، گنبد کاووس ، مینودشت، گالیکش، کلاله، آزادشهر، رامیان ،علی آباد ، دلند، خان ببین خدمات مشاوره ارائه می دهد. مشاوره تخصص ماست.

رشته مشاوره در مقطع کارشناسی فاقد گرایش بوده و در کارشناسی ارشد دارای چهار گرایش “مدرسه” ، “خانواده” ، “شغلی” و “توانبخشی می باشد.

گرایش مشاوره خانواده

مشاوره خانواده را می توان پرطرفدارترین گرایش مشاوره دانست. مشاوران خانواده در تلاش اند تا بتوانند با دانش خود به ارتقا ، سلامت و استحکام خانواده ها کمک کنند. مشورت در حیطه تربیت فرزندان ، پیشگیری از طلاق و مشاوره در زمینه دعواهای خانوادگی و زناشویی از جمله حوزه های فعالیت فارغ التحصیلان این گرایش می باشند.

گرایش مشاوره مدرسه

مشاوران مدرسه به دانش آموزان کمک می کنند تا در زمینه تحصیلی پیشرفت کرده و همچنین دچار آسیب های اجتماعی مانند بزهکاری و اعتیاد نشوند. از تخصص های این گرایش می توان به جلوگیری از افت تحصیلی در دانش آموزان و درمان آن و همچنین برنامه ریزی درسی اشاره کرد.

گرایش مشاوره شغلی 

همانطور که از نام این گرایش پیداست ، حوزه فعالیت آنان در زمینه های شغلی مانند ایجاد انگیزه در افراد ، جهت گیری شغلی و نیز مهارت پیدا کردن کار و ارائه راهکارهایی در زمینه کار آفرینی می باشد.

گرایش مشاوره توانبخشی

این گرایش از سه گرایش دیگر نوپاتر است. اکثر افراد با شنیدن نام “توانبخشی” تصور می کنند که حوزه فعالیت آن تنها مرتبط با کودکان استثنایی و کم توان ذهنی و جسمی است ، در حالی که این تصور به کل غلط بوده و توانبخشی حیطه گسترده تری را در برمی گیرد. متخصصان در این گرایش به منظور توانمند سازی افراد آسیب دیده در زمینه های روانی و جسمی به آنان کمک می کنند. مانند مشاوره توانبخشی به افرادی که دچار اعتیاد شده اند و همچنین کمک به زندانیان ، معلولین و یا سالمندان از جمله فعالیت های یک مشاور توانبخش در جامعه می باشند.

مرکز مشاوره رسپینا در حوزه های تحصیلی، خانواده، ازدواج، طلاق، فرزندپروری، پرورش کودکان، شغی، انتخاب رشته، کارآفرینی در استان گلستان ، گنبد کاووس ، مینودشت، گالیکش، کلاله، آزادشهر، رامیان ،علی آباد ، دلند، خان ببین  خدمات مشاوره ارائه می دهد. مشاوره تخصص ماست.